یک پروسه باید طی شود تا یک پروژه به سرانجام رسد

فرآیندی شامل شناخت اولیه مناسب، شکل‌گیری همکاری صحیح میان متقاضی و مجری؛ برنامه ریزی ابتدایی درست!هر پروژه‌ای باید بدرستی با مطالعات شروع شود، بدرستی با روند منطقی اجرا شود، بدرستی پایان یافته، تحویل داده شود. حال اگر آن پروژه، راه‌اندازی موسسه‌ای (کلینیک و درمانگاه) باشد که با سلامت، کیفیت زندگانی، حیات و ممات انسان‌ها رودروست؛ حساسیت آن بیشتر می‌شود و نیازمند دقت بالایی است. در ثانی، پروژه­ای که خود احداث یک کسب­کار است و بایستی عایدی مالی سرشار به‌همراه داشته باشد، از پروژه­ای نظر ساخت یک ویلا که درختان آن کم یا زیاد، آب آن گرم یا سرد، با استخر یبی استخر، نهایتا پذیرفته می‌شود(چون به دید سرمایه‌گذاری بدان نگاه نمی‌شود) کاملاً متمایز است چون فاکتوری به‌وجود آمده به نام توقع پولی! هر کوتاهی برابرست با درآمد کمتر در هرماه. همچنین متفاوت است با پروژه­ای نظیر استخراج سنگ معدن زیرا کسب‌وکاری که در ارتباط با عموم مردم است باید به ذائقه همگان خوش بیاید !

دیزاین و تجهیز

تیم کلینیک­ آپ خلاصه گام ها و مراحلی که باید طی شود را به شکل موارد آیکن دار زیر می داند :

گام ۰- معارفه جهت ارزیابی امکان همکاری

تیم کلینیک­‌آپ از شرکت پندار پیشه، صرفاَ بدنبال تجهیز و تاسیس موسسات درمانی نیست، بلکه هدف اصلی ما افزودن سرانه فضای درمانی‌ در سطح کشور است. به همین دلیل ابتدای امر نیاز است توانمندی‌های شخص متقاضی تاسیس درمانگاه (موسس) سنجیده شود تا بررسی کنیم درنهایت درمانگاه با مدیریت و درایت ایشان روند موفقیت و توسعه را طی خواهد کرد یا خیر!

گام ۱- عقد قرارداد دقیق و واریز اولیه

ماه‌حصول آگهی ها، گفتگو ها، تبلیغات، مذاکرات و توافقات که به زبان ساده و بر پایه مفاهیم حقوقی، به‌صورت موجوز مکتوب گردیده است قرارداد کتبی است البته با تفاوت های اندک درونی مانند اینکه بنای درمانگاه احداث شود یا ساختمان اماده تملک گردد یا ممکن است متقاضی خود صاحب ملک باشد یا بخواهد استیجاری تهیه نماید.

گام ۲ـ جانمایی اصولی درمانگاه

گام ۳- تعیین موسسین و برنامه بودجه

گام ۴- اخذ موافقت اصولی

گام ۵-آنالیز پرسنال برندیگ و تدوین برندبوک

گام ۶- نقشه معماری داخلی و زیرسازی

دیزاین

گام ۷- دیزاین طبق برندبوک

ایکن تجهیز کردن

گام ۸- تجهیز در کلاس کاری برندبوک

آیکن

گام ۹- آموزش تئوری پزشکی و مدیریت به سرمایه گذار

گزینش

گام ۱۰- کادرسازی طبق انالیز پرسنال برند

رسانه تبلیغاتی

گام ۱۱- ایجاد رسانه جذب بیمار با محتوای منطبق پرسنال برند

پزشکان

گام ۱۲- تعیین و معرفی مسئول فنی و تیم پزشکی

اتوماسیون اداری

گام ۱۳- ایجاد اتوماسیون و نرمافزار نوبدهی

آیکن

گام ۱۴- آموزش تکمیلی کادر و هتلینگ

جشن افتتاحیه

گام ۱۵- جشن افتتاحیه باهدف برندسازی

آیکن پشتیبانی

گام ۱۶- پشتیبانی سالیانه و تضمین سودآوری ماهیانه

آیکن توسعه درمان

گام ۱۷- بروزسانی و توسعه لاین و گسترش مراکز

(شرح مبسوط گام ها )

گام صفر« معارفه جهت ارزیابی چگونگی امکان همکاری »

ماه‌حصول آگهی ها، گفتگو ها، تبلیغات، مذاکرات و توافقات که به زبان ساده و بر پایه مفاهیم حقوقی، به‌صورت موجوز مکتوب گردیده است قرارداد کتبی است البته با تفاوت های اندک درونی مانند اینکه بنای درمانگاه احداث شود یا ساختمان آماده تملک گردد یا ممکن است متقاضی خود صاحب ملک باشد یا بخواهد استیجاری تهیه نماید… این موارد و موارد مشابه در جزئیات قرارداد تغییراتی ایجاد می‌نماید در غیر این صورت تیپ قراردادها یکیست که از ابتدا در آگهی ها، تبلیغات و گفتگوها منعکس گردیده‌ است. در مورد مراحل مختلف تاسیس نکته حائزه اهمیت این است که تمامی مراحل حدالامکان از پیش از احداث تا پس از راه‌اندازی، توسط خود مجموعه (تیم کلینیک آپ) انجام گیرد تا انسجام، یکپارچگی، هارمونی، در تمامی اجزا پروژه جاری باشد.

از آنجایی که ابتدائ امر اخذ مجوز تاسیس (پروانه بهره برداری) خود نیازمند جلب موافقت اصولی (اجازه تاسیس) است که مرتبط به ویژگی های ساختمانی مکان مورد احداث درمانگاه است، ضرورت می‌نماید کارشناسان بخش جانمایی اصولی تیم کلینیک آپ، ساختمان موسسه درمانی(درمانگاه، داروخانه، آزمایشگاه، لابراتوار، مرکز تصویربرداری پزشکی یا…) را با آنالیز مرحله به مرحله شهر، منطقه، ناحیه، محله،  خیابان و با نظارت بر بلدهای محلی(اعم خود متقاضی یا املاکی ها) بیابند.

کارشناسی ترین نظر ممکن راجع به خیابان خاصی از شهر، بهترین ساختمان آن نقطه و مناسب ترین واحد آن ساختمان را از نظر شاخص‌های متنوع مهندسی، بیزنسی، بهداشتی، اصول حقوقی و قانونی مورد ارزیابی قرار دهد زیرا اشراف بیشتر بر قوانین شبکه بهداشت و معاونت درمان دارند که رد شدن های مرتب ساختمان از سوی ناظرین معاونت درمان را کاهش می دهد. البته حق الزحمه کارشناسی جانمایی به عهده شرکت پندارپیشه بوده و در قرارداد گنجانده شده است و نیاز به واریزی از جانب متقاضی نیست. رویه حسن‌همکاری پندارپیشه اینست که از ابتدای انعقاد قرار داد تنها ۵۰درصد مبلغ قرارداد را دریافت می‌نماید و مِن‌باب حسن همکاری ۵۰درصد مابقی مبلغ قرارداد را به‌صورت مرحله مرحله در انتهای هر فاز اجرایی و پس از رضایت از حسن انجام عملیات آن گام اخذ می‌نماید .

نحوه کار تیم کلینیک آپ به این صورت است که صفر تا صد، تجهیز و راه‌اندازی درمانگاه را به خواست متقاضی انجام می‌دهد و اجرت المثل پیمانکاری یا حق المشاوره تاسیس، تجهیز، راه‌اندازی، توسعه لاین(باز راه‌اندازی و احیا) دریافت می‌نماید و شراکتی در ساختمان یا تجهیزات یا بیمار یا درمان نخواهد داشت.

در صورت نیاز موسس پس از راه‌اندازی و اتمام پروژه امکان انعقاد قرار داد پشتیبانی سالیانه محفوظ است که به موجب آن صرفاَ ۸درصد از درآمد ماهیانه درمانگاه دریافت شده و مشورت صحیح برای افزایش سودآوری و رفع اشکالات و تبلیغات جذب بیمار و تامین نیازمندی های درمانگاه را به عهده می‌گیرد و نیز قرارداد توسعه داخلی و گسترش مراکز (داروخانه لابراتوار و..) با تخفیف ۴۰% در صورت همزمانی توسعه با تاسیس !

گام یکم « عقد قرارداد دقیق و واریز اولیه »

ماه‌حصول آگهی ها، گفتگو ها، تبلیغات، مذاکرات و توافقات که به زبان ساده و بر پایه مفاهیم حقوقی، به‌صورت موجوز مکتوب گردیده است قرارداد کتبی است البته با تفاوت های اندک درونی مانند اینکه بنای درمانگاه احداث شود یا ساختمان آماده تملک گردد یا ممکن است متقاضی خود صاحب ملک باشد یا بخواهد استیجاری تهیه نماید… این موارد و موارد مشابه در جزئیات قرارداد تغییراتی ایجاد می‌نماید در غیر این صورت تیپ قراردادها یکیست که از ابتدا در آگهی ها، تبلیغات و گفتگوها منعکس گردیده‌ است. در مورد مراحل مختلف تاسیس نکته حائزه اهمیت این است که تمامی مراحل حدالامکان از پیش از احداث تا پس از راه‌اندازی، توسط خود مجموعه (تیم کلینیک آپ) انجام گیرد تا انسجام، یکپارچگی، هارمونی، در تمامی اجزا پروژه جاری باشد.

از آنجایی که
ابتدائ امر اخذ مجوز تاسیس (پروانه بهره برداری) خود نیازمند جلب موافقت اصولی (اجازه تاسیس) است که مرتبط به ویژگی های ساختمانی مکان مورد احداث درمانگاه است،
ضرورت می‌نماید کارشناسان بخش جانمایی اصولی تیم کلینیک آپ، ساختمان موسسه درمانی(درمانگاه، داروخانه، آزمایشگاه، لابراتوار، مرکز تصویربرداری پزشکی یا…) را با آنالیز مرحله به مرحله شهر، منطقه، ناحیه، محله،  خیابان و با نظارت بر بلدهای محلی(اعم خود متقاضی یا املاکی ها) بیابند.

کارشناسی ترین نظر ممکن راجع به خیابان خاصی از شهر، بهترین ساختمان آن نقطه و مناسب ترین واحد آن ساختمان را از نظر شاخص‌های متنوع مهندسی، بیزنسی، بهداشتی، اصول حقوقی و قانونی مورد ارزیابی قرار دهد زیرا اشراف بیشتر بر قوانین شبکه بهداشت و معاونت درمان دارند که رد شدن های مرتب ساختمان از سوی ناظرین معاونت درمان را کاهش می دهد. البته حق الزحمه کارشناسی جانمایی به عهده شرکت پندارپیشه بوده و در قرارداد گنجانده شده است و نیاز به واریزی از جانب متقاضی نیست. رویه حسن‌همکاری پندارپیشه اینست که از ابتدای انعقاد قرار داد تنها ۵۰درصد مبلغ قرارداد را دریافت می‌نماید و مِن‌باب حسن همکاری ۵۰درصد مابقی مبلغ قرارداد را به‌صورت مرحله مرحله در انتهای هر فاز اجرایی و پس از رضایت از حسن انجام عملیات آن گام اخذ می‌نماید .

نحوه کار تیم کلینیک آپ به این صورت است که صفر تا صد، تجهیز و راه‌اندازی درمانگاه را به خواست متقاضی انجام می‌دهد و اجرت المثل پیمانکاری یا حق المشاوره تاسیس، تجهیز، راه‌اندازی، توسعه لاین(باز راه‌اندازی و احیا) دریافت می‌نماید و شراکتی در ساختمان یا تجهیزات یا بیمار یا درمان نخواهد داشت.

در صورت نیاز موسس پس از راه‌اندازی و اتمام پروژه امکان انعقاد قرار داد پشتیبانی سالیانه محفوظ است که به موجب آن صرفاَ ۸درصد از درآمد ماهیانه درمانگاه دریافت شده و مشورت صحیح برای افزایش سودآوری و رفع اشکالات و تبلیغات جذب بیمار و تامین نیازمندی های درمانگاه را به عهده می‌گیرد و نیز قرارداد توسعه داخلی و گسترش مراکز (داروخانه لابراتوار و..) با تخفیف ۴۰% در صورت همزمانی توسعه با تاسیس!

گام دوم «جانمایی اصولی درمانگاه»

تمامی کسب و کارها جهت موفقیت نیاز دارند در نقطه جغرافیایی مناسب خود احداث شوند! در هر شهری یک منطقه‌ایی, ناحیه‌ایی, خیابانی, راسته‌ایی وجود دارد که مناسب مشاغل خاصی است و به اصطلاح سنتی «پاخور کاسب» است. به همین دلیل در تاسیس هر شغلی مبحث جانمایی بسیار حائز اهمیت است. در مسائل مرتبط با درمان به دلیل صدور و مجوز اولیه برمبنای «موافقت اصولی تایدیه ساختمان» و قوانین خاص معاونت درمان، فاز«جانمایی اصولی» از اهمیت قانونی برخوردار است که در صورت سهل انگاری و برخورد سلیقه ای شخصی یا سپردن صرفا به املاکی ها و دلالان بنگاه ها، یا اصرار بیش از حد بر ملک شخصی فاقد ویژگی های لازم، موجب عدم توفیق در کسب مجوز درمانگاه می گردد.

لازم است قبل از اقدام به تاسیس هرگونه موسسه درمانی حتما موقعیت جغرافیایی ساختمان و شرایط فیزیکی مکان مورد احداث موسسه، به صورت کارشناسی و فنی بررسی گردد سپس اقدام به تملک یا عقد قرارداد اجاره کرد و تا زمانی که تیم کلینیک آپ و مشاوره حقوقی شرکت پندارپیشه اعلام نکرده اند که مجوز احداث درمانگاه را دریافت نموده اند هیچ قرارداد ملکی نباید توسط موسس منعقد نگردد. در صورت انعقاد، عواقب احتمالی فسخ قرارداد برعهده موسس است .

متقاضیانی که خود صاحب ساختمان هستند ویژگی های ساختمان آنها با شاخص ها و معیارهای قانونی و اصول جانمایی، آنالیز شده و بر اساس اصل برآیند، امتیاز به آن داده می شود. در صورت اخذ امتیاز پایین اصلاحیه های مورد نیاز به آنها اعلام می گردد. به عنوان مثال یکی از شاخص های امتیازدهی “دسترسی” به ملک است ممکن است امتیاز این شاخص بالا باشد و امتیاز شاخص “بهداشت داخل” اما امتیاز “معماری داخلی” پایین باشد، دو حسن دارد و یک ضعف پس برآیند کارشناسی امتیاز بدی نمی شود اما نیاز به اصلاحیه دارد که به متقاضی اعلام میشود ملکی که دارید و اصرار میکنید درمانگاه شود، نیاز دارد این بخش های معماری داخلی آن اصلاح شود. به‌صورت کلی تیم کلینیک آپ جهت اخذ موافقت اصولی برای ساختمان خود متقاضی،تمامی تلاش های خود رامی‌نماید .

در نهایت به عنوان گزینه آخر در بدترین شرایط احتمالی، متقاضی باید آمادگی معرفی ساختمان جدید را داشته باشد .

گام سوم «تعیین موسسین و برنامه بودجه»

جهت تاسیس هر موسسه درمانی خصوصی، معاونت درمان نیاز دارد اطمینان حاصل نماید که آن موسسه از اصول حرفه ای درمانی تخطی نمی کند و نیز معاونت درمان از اهرم فشار لازمه جهت برخورد با خاطی پیش از آنکه کار به تعزیرات حکومتی کشیده شود برخوردار است. البته تعزیرات یک دستگاه قضایی نیست و موسس درمانگاهی که توسط معاونت درمان به تعزیرات معرفی شده جهت جریمه، باز حق اقامه دعوا در دادگاه را دارد و قاضی به هیچ وجه به جانبداری معاونت درمان، ورود نمی کند!

پس معاونت درمان از بدو تاسیس هر موسسه درمانی جهت وجود ابزار فشار(ابطال پروانه طبابت پزشک موسس) و اطمینان از صحت رویه آن موسسه بر اساس اصول حرفه ای علمی، خواستار حضور یک نفر متخصص در همان صنف فعالیت موسسه درمانی (حضور دندانپزشک در میان موسسین درمانگاه دندانپزشکی، حضور رادیولوژیست در کنار موسسین موسسه رادیولوژی، حضور متخصص پوست و مو در میان موسسین درمانگاه پوست و…) در کنار سرمایه گذار ، میان موسسین خواهد بود تا معاونت اطمینان حاصل کند آن موسسه درمانی خصوصی، صرفا سودای کسب درآمد از سلامت مردم را ندارد و به دنبال رعایت اصول حرفه¬ای بهداشت و سلامت و درمان و طبابت است. به همین دلیل نیاز است در هر موسسه درمانی شخصی از جامعه مدیکال مدرک تحصیلی خویش را در کنار موسس اصلی ارائه نماید. تیم کلینیک آپ پزشک و اعضای جامعه مدیکال را جذب پروژه نموده، در کنار سرمایه گذار، به معاونت درمان معرفی می نماید. نحوه توافق مالی معمولا یک پرداختی ثابت ماهانه یا درصد کمی از درآمد آن موسسه درمانی است که به پزشک موسس اعطا می شود و جزئی از برنامه/بودجه است.

 

به طور کلی توافقات مالی و بودجه بندی شامل هزینه های زیر است :

·         در اختیار گرفتن ساختمان (تملک یا رهن یا ودیعه ملک استیجاری)

·         زیرسازی اعم از داکت تاسیسات، معماری داخلی، پارتیشن بندی ها، سرویس و تی شور، اتاق سی اس آر ، سالن درمان استاندارد، اتاق مشاوره درمان و…

·          دکوراسیون شامل کانتر، تفکیک سالن انتظار از سالن درمان ، دیزاین ویتینگ ، کابینت ابزار و…

·          تجهیزات پزشکی، تخت ها یونیت ها متعلقات، وسایل، ابزارها و اینسرومنت ها، ترولی و ست اورژانس و الزامات

·          لوازم اداری مانند : صندلی انتظار ، لوازم رست روم ، لوازم آبدارخانه ، سیستم منشی و مدیریت ، فایل های انبار ، نرم افزارهای شبکه و تجهیزات شبکه و…

·         هزینه اطلاع رسانی اولیه و تبلیغات و برندینگ

·         تسهیم درآمد ماهیانه جهت رسیدن به سود خالص در هر موسسه درمانی متفاوت است به عنوان مثال در درمانگاه دندانپزشکی پرکیس پزشکان ۴۰ الی ۴۵ درصد، هزینه متریال مصرفی ۵ الی ۱۰ درصد، هزینه جاری ۵ الی ۱۰ درصد و سودخالص موسس حدود ۳۴درصد الی ۴۰درصد است.

سودهی و بازگشت سرمایه : مدت زمان بازگشت سرمایه در گرو سود ماهیانه حاصل از درآمد است که در هر موسسه درمانی متفاوت است اما با میزان معرفی بیمار و بهره‌کشی مدیریت از ظرفیت موجود، تناسب دارد.

درمانگاه عمومی سرمایه کمتری میخواهد و متقابلا همان میزان سودهی دارد، درمانگاه دندانپزشکی سرمایه چندصد میلیونی می خواهد و متعاقباً تعرفه های بالایی که وضع شده، سود چند صد میلیونی دارد. درمانگاه پوست و مرکز تصویربرداری پزشکی سرمایه میلیاردی و چند ده میلیاردی می خواهد و متعاقباً درآمد های میلیاردی دارند. به‌طور کلی هر موسسه درمانی اگر نهایتا۳ماه در حد ظرفیت اسمی نرمال خود فعالیت نماید،همه‌ی هزینه تاسیس خویش را باز می‌گرداند.

گام چهارم «اخذ موافقت اصولی»

از ابتدا در محبث ملک ِشخص متقاضی یا تلاش برای معرفی ملک و گام دوم یعنی جانمایی اصولی و یافتن مکان مناسب این فعالیت، را بیان نمودیم. با شروع اصولی و صحیح، راه باز میشود که برگه مجوز «موافقت اصولی» از نهاد متولی حتما اخذ گردد که خشت اول چو نهد معمار راست، می رود تا ثریا دیوار درست!

دلیل اهمیت موافقت اصولی از دیدگاه معاونت درمان: پیش از احداث و تاسیس هر درمانگاهی نیاز است زیر ساخت ها، کیفیت آب، کیفیت هوا، کیفیت اسکلت ساختمانی، کیفیت امنیت در حوادث مترقبه و امثالهم ساختمانی، نوع کاربری ساختمان، استاندارد های ساخت‌وساز شهری، رعایت حریم قانونی با درمانگاه به بهره برداری رسیده قبلی و وضعیت مالکیت ساختمان احراز شود تا متعاقبا بیمارانی که مراجعین آینده آن درمانگاه خواهند شد از جوانب مختلف دچار مشکل نشوند.

به همین دلیل در ابتدای هر اقدامی جهت تاسیس هر موسسه درمانی، معاونت درمان ملزم می‌کند که متقاضی یک تاییدیه کلی برای شروع احداث دریافت کند که به آن اصطلاحاً موافقت‌نامه اصولی می‌گویند و تیم کلینیک آپ دارای کارشناسانی خبره‌ و  باتجربه است که بر ریز قوانین ساختمانی، بهداشتی، فنی مهندسی و بیزنسی اشراف دارند. این شناخت در اخذ موافقت اصولی به موسس کمک شایانی می‌نماید.

البته تمامی مراحل فنی و اداری و بروکراسی جهت جلب نظر معاونت درمان و در نهایت اخذ برگه موافقت اصولی آن نهاد، یکی از گام‌ها و مسئولیت های اصلی تیم کلینیک آپ است که زمان نهایی اخذ، در ید دیوان‌سالاری است اما به طور معمول بیش از ۲ماه و نیم زمان نمی‌برد.

گام پنجم «آنالیز پرسنال برندینگ و تدوین برند بوک»

تیم کلینیک آپ صفر تا صد کسب وکار را تدوین می‌نماید اعم از رنگ سازمانی، خط مشی سازمانی، اهداف سازمانی، شیوهای تبلیغات، ویژگی های پرسنل و کادر درمانی. اصلی ترین مسائلی که ممکن است موسسه درمانی بدان دچار شود، ادامه ندادن همین چهارچوب بسیار حرفه ای و دقیق ساخته شده تیم کلینیک آپ است!

موسسین بنا به تجربیات شخصی، شیوهای مدیریتی و اخلاق کاری و سلایق شخصی به مرور اقدام به تغییرات در رنگ سازمان، تیم سازمان، دکوراسیون، دیزاین طراحی های تبلیغاتی، پوسترها، بنرها و نیز حتی کادر و پرسنلی که آنجا چیده شده و آموزش های لازمه را دیده اند می‌کنند و ساختار را از حالت پیش‌فرض، دیفالت تدوینی تیم کلینیک آپ خارج کرده و به صورت کاستومایز، شخصی سازی می کنند. حذف افراد پرسنل، رنگ، تم، خط مشی تبلیغات منجر به از هم پاشیدگی ساختاری می شود که کلینیک آپ با مطالعات و بر اساس تجربیات تدوین کرده است. حتی اگر موسس با کارمند یا شعار خاصی یا گرایش خاصی در تبلیغات مسئله ای داشته باشد، منطق استراتژیک حکم می کند که جایگزینش را دوباره بر اساس همان اصولی که در رگ و پی مجموعه موج میزند، هماهنگ کند، آموزش دهد و سازگار سازد. نه آنکه در هر بخش اصلی اعم از استراتژی، کادر،  تبلیغات یک ناخونک بزنند و بر اساس سلیقه شخصی،  باعث معیوب شدن چرخه بشوند.

به همین دلیل تیم کلینیک آپ، ویژگی های شخصیتی موسس، رنگ، تم تبلیغاتی، بیزینس پلان و حتی آزمون استخدامی پرسنل را برا اساس آنالیز شخصیتی موسس تدوین می‌نماید. این آنالیز شخصیتی که منشا طراحی پرسنل برند (برند شخصی موسس) هم هست با همکاری دانشکده روانشناسی دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد که طبق مصاحبه ها و انجام تست ها بر روی موسس، ویژگی های کارمندان و افرادی که می‌توانند با موسس سازگاری بیشتری را داشته باشد؛ استخراج شده تا در آزمون مصاحبه گنجانده شود.

در کل سه عامل تعیین کننده بیزنس پلان تبلیغات و استخدام پرسنل است شامل :

·         اصول حرفه ای تبلیغات و رفتار مشتری مدارانه لایه ارتباط با مشتری CRM

·          تحلیل بازار اعم از نیاز سنجی بازار، جامعه هدف مشتریان، رفتار رقبای بازار

·          ویژگی های شخصیتی شخص موسس {هرشخصی مایل است موسسه شخصی خودش را به میل و سلیقه خودش اراده کند}

این سه عامل تعیین کننده برند است که حتی در ویژگی های کادر اداری و شیوه های جذب مشتری در تمام رسانه‌های درمانگاه و رفتار پرسنل منعکس می‌شود. آنالیز شخص موسس به این دلیل است که به مرور حس تملک شخص موسس باعث نشود که کادرهای حرفه‌ای را از خود براند و افراد غیر حرفه ای را صرفاَ به دلیل سازگاری با خویش به کار گمارد و نیز شیوه ها و شگردهای تبلیغاتی از مسیر حرفه ای خود خارج و دچار برخوردهای سلیقه ایی شود. همچنین جهت شناخت شخص موسس برای ایجاد پرسنال برند ایشان.

گام ششم « نقشه معماری داخلی و زیر سازی »

معماری داخلی موسسات درمانی ویژگی های خاصی دارد و هر موسسه درمانی با موسسه درمانی دیگر تفاوت های زیادی دارد. بخش زیادی از این تفاوت‌ها استانداردهای هستند لازم الاجرا که در صورت کوچک‌ترین تخطی از آن‌ها حتی در حد یک سانت در ابعاد معماری، موجب عدم اجازه ی فعالیت توسط معاونت درمان می‌شود!

هر معماری ای که موجب کنترل عفونت بهتر فضا و رعایت بهتر بهداشت محیط شود، از اهم فاکتورهای یک مرکز درمانی است.

در ثانی زدگی مردم از مراکز درمانگاهی دولتی به دلیل بوی نامطبوع، رنگ های اگزجره، عدم راحتی در فضای معماری، نحوه چیدمان و در کل بحث هتلینگ درمانگاه است. در تمام بیزنس‌ها، دکوراسیون و معماری داخلی جهت جذب مراجعین؛ اهمیت بسزایی دارد اما در مسائل درمان بنابر دلایل فوق الذکر این اهمیت بیش از پیش خودش را به رخ می‌کشد .

زیرا جزو قوانین لازم الاجرای این بیزینس است و از سوی دیگر، مشتری ها در مراکز درمانی اصطلاحا “بیمار” هستند، یعنی شخصی آسیب دیده با آستانه تحمل تحلیل رفته، پر از استرس و اضطراب و ترس. این خصلت ها در همراهان بیمار نیز مشهود است! اگر مشتریان یک بوتیک، برای تفریح و لذت یا آمادگی رفتن به مراسم، دنبال خرید لباس آمده اند با آن دیزاین های بوتیک ها، در درمانگاه مراجعین آمده اند سلامت و زندگانی خویش را زیر دست ارائه دهنده خدمت بگذارند!!! معماری جهت ایجاد حس آرامش و حس اطمینان در فضای موسسات درمانی، اهمیت خاصی دارد.

جدا از مبحث نقشه یکی از ملزومات درمانگاه ها وجود بستر مناسب شامل کانال کشی ها و داکت کشی ها و مسائل تاسیساتی و تهویه مطبوع است که حین آماده سازی ساختمان باید کاملا مهندسی شده تعبیه شوند. پس از استاندارد های بهداشتی محیطی،  استاندارد های بهداشت روانی جهت ایجاد آرامش در اولویت هستند .

گام هفتم « دیزاین طبق برند بوک »

همان گونه که در گام شماره پنجم اشاره شد، هارمونی یکنواخت در تمام تبلیغات و تصاویری که از درمانگاه منعکس می‌شود از طریق فضای مجازی، پوستر، تیزرهای تبلیغاتی، برند، گرافیک، رنگ و لعاب سایت و پیج اینستاگرام و سایر رسانه های درمانگاه، کاملا خط مشی برابری با تزئینات داخلی، رنگ و لعاب سالن انتظار و سبک معماری داخلی دارد که این موارد علاوه بر ویژگی های زیبایی بصری شیک و مدرن و به روز بودن ، بیزینسی بودن و جذب مخاطب، دارای ویژگی های استاندارد مراکز درمانی نیز هست. حاصل ترکیب این فاکتور های برندینگ،  دیزاین درمانگاه را نقش می‌زند.

مراجعین موسسه درمانی از اولین آشنایی، بایستی سر نخ یک کلاف کاموا را بگیرند و برسند به موسسه درمانی، به‌طوری که هر قدم جلو تر می‌آیند (به دلیل استمرار خط مشی و هارمونی) دیدن همان رنگ و لعاب تبلیغات مجازی در هر پست و محتوای تبلیغاتی، دیدن همان لحن تبلیغات در پیامک متن جمله کپشن دیالوگ ویدیو، حس آشنایی بیشتر با موسس درمانی داشته باشند که منجر به احساس صمیمیت می‌شود و این احساس، اطمینان خاطر و اعتماد را به ارمغان می آورد.

اکنون در تبلیغات سعی می شود از رنگ های بسیار جیغ یا تصاویر کلینیک های لوکس بین المللی و جملاتی نظیر “بهترین کلینیک، زیباترین کلینیک، ارزان ترین کلینیک، با کیفیت ترین آزمایشگاه، دقیق ترین رادیولوژی، تمیزترین محیط و امثال این صفت ها استفاده نمایند اما وقتی مراجعه کننده پس از روئیت این‌ لحن‌های تبلیغات برند، وارد موسسه درمانی می‌شود و با شرایط دیگری روبرو شود، یا محیط داخل تصاویر همان باشد  اما لباس فرم، استایل و رفتار پرنسل حاکی از صفت های دیگری باشد، مراجعه کننده  دچار پارادوکس و دوگانگی می‌شود که ابتدای شروع شکاف اعتمادی و نارضایتی است…

به  جهت موفقیت موسسه درمانی بهتر است از ابتدای احداث تا دیزاین، طراحی لباس فرم، استخدام و گزینش، آموزش پرسنل، در همه و همه مراحل دست تیم کلینیک آپ باز باشد.

گام هشتم « تجهیز در کلاس کاری برندبوک »

تجهیزات موسسات درمانی دارای کلاس بندی های متنوعی است به عنوان مثال از یک یونیت ساده و یونیت اکونومی تا یونیت دارای پشتی های ماساژوری و گرم کن و سرد کن در بحث درمانگاه های دندانپزشکی و نیز لیزرهای دارای فن کوئیل یا لیزر ساده در بحث درمانگاهای پوست ومو، تنوعی از کلاس بندی ها را ایجاد کرده است.

تیم کلینیک آپ در بخش آنالیز رقبا (سطح کیفیت هم‌صنفی ها) بررسی جامعه‌ی هدف درمانگاه (اقشار ثروتمند یا دهک های پایین درآمدی) موقعیت مکانی درمانگاه (بالا شهر/پایین شهر) میزان بودجه و سرمایه موسس (موسسه مجهز استاندارد یا علاوه براین‌ها بودجه ای برای لوکس نمودن و هتلینگ در نظر دارند) بهترین گزینه های تجهیزات را که همگی استاندارد درمانی دارند فقط در راحتی پزشک و راحتی بیمار و مارک و برند باهم تفاوت دارند، به موسس جهت خرید پیشنهاد می‌دهد .

نباید در تبلیغات که کم هزینه است، از تصاویر های کلاس لوکس استفاده کرد در حالی که به همان میزان در نوع متریال کانتر پذیرش(کناف، ملامینه، های گلاس، سنگ مرمر) و کیفیت صندلی چرم انتظار مراجعین هزینه نشده باشد !

ورای رعایت استاندار ها، یک کلاس کاری ، یک لول مشخص در تمامی سطوح کاری رعایت میگردد. که در برندبوک و برنامه بودجه تعیین شده است.

تجهیز کردن، طبق برنامه بودجه و برند بوک صورت می‌پذیرد.

گام نهم «آموزش تئوری پزشکی و مدیریت به شخص سرمایه گذار»

جهت سنجش کیفیت عملکرد پزشکان و تشخیص خطاهای پزشکی در موعد ایجاد اختلاف بین دکتر و بیمار، بهترست که موسس شخصاً (علاوه بر اینکه مسئول فنی، مدیرداخلی، دستیار ارشد، مسئول شیفت، ارشد پذیرش و.. مسئول هستند) اطلاعات کافی خوانش عکس رادیولوژی، معاینه سطحی، روش های کلی درمان و پرونده خوانی اصطلاحت پزشکی را آموخته باشد.

همچنین جهت محک زدن بخش پذیرش و مشاوره درمان ، جهت حصول اطمینان از انتقال درست مفاهیم و شرح صحیح  شیوه های درمانی به مراجعین و تماس گیرنده ها. در ثانی، گردش‌کار در واحد های درمانی، حدود اختیارات هر مسئول، باگ ها و گپ ها و خلاء ها و اصطلاحاً “جای در رو امور” و گلوگاه های مدیریتی که هم تجهیزات سالم بمانند هم متریال مصرفی پزشکی که قیمت بالایی دارند حیف و میل و مفقود نشوند. آموزش نرم افزار ها و پنل های مدیریت و گزارشگیری کارکرد پزشک و محاسبه صحیح سهم صحیح پزشک و لابراتور و موسس از هر درمان، چک کردن امور لابراتواری و عقد قرار داد و کیفیت کار، جهت افزایش راندمان و سود و قصم علی هذا…

گام دهم« کادرسازی طبق آنالیز پرسنال برند »

یک مجموعه درمانی را نیروهای انسانی متخصص اداره می کند منشی ها، پاسخگویان تلفنی بخش پذیرش، بایگانی اسناد پزشکی، دستیاران پزشک، پرستاران، نظافت‌چیان و مسئولین کنترل عفونت هرکدام باید متخصص کار خود باشند، تا یک بیمار از نحوه نوبت دهی وضعیت نظافت، وضعیت بهداشتی و برخورد پرسنل کمال رضایت را داشته باشد. همان خطی منشی تبلیغات و جذب بیمار در رفتار و عملکرد داخلی پرسنل و فضا و اتمسفر داخلی موسسه درمانی لمس شود.

این‌که فلان شخص فامیل، خواهرام، رفیق دادشم، منشی فلان جا بوده و نخبه امور درمانی شده و بینهایت قبولش دارم و … سخن‌های مشابه یک رویه حرفه ای نیست. هر شخص آشنا یا غریبه می‌بایست بر اساس شایسته سالاری و آزمون استخدامی و تست گزینش، انتخاب گردد. در ثانی، اطلاعات درمانی و سواد درمانی کفایت نمیکند، بلکه باید ذهنیت و دیسپلین و افکار شخص در راستای استراتژی های وفاداری مشتریان و جذب بیمار باشد به عنوان مثال، یک شخصی ۱۲سال سابقه فعالیت در همان زمینه کاری موسس را دارد اما با مراجع تعامل خوبی ندارد پرخواشجو و متلک پران است، دیالوگ اش با بیماران این چنین است “غذا خوردی؟ چرا شل جواب میدی؟” اصطلاحاً توک زبانی صحبت می کند در فن بیان. قطعا چنین شخصی مناسب مشاوره درمانی یا پذیرش یا نرس و دستیار دندانپزشکی نیست. گاها خون آبه دهان و آب‌دهان بیمار روی دستیار و پزشک پاشیده می شود، آنان باید صبوری لازمه را داشته باشند. گاهی اضطراب سلامتی یک عزیزی و استرس هزینه های درمانی، باعث می شود همراه بیمار مردد و بدون قدرت تصمیم گیری، بارها سوالات گوناگون بپرسد از پذیرش و روش های درمانی جایگزین و درمان با هزینه کمتر و درمان‌های مشمول بیمه را بپرسد، بخش های پاسخگو باید صبوری لازمه و حسن‌تعامل را حفظ نمایند. گاهی یک بیمار دچار بی‌فرهنگی شدید است، الفاظی و توهین جزء کلام عادی اوست، باید کادر درمانی مدیریت بحران داشته باشند با حفظ شانیت موسسه درمانی پاسخ بیمار کم فرهنگ و بی‌فرهنگ را نیز بدهند به نحوی که حضار احتمالی سالن انتظار نیز احساس نکند در یک موسسه لول پایین با شانیت پایین نشسته اند!

در ثانی هنگامی که این حجم از حساسیت ها روی انتخاب کادر وجود دارد، این کادر هماهنگی و پیوستگی با نگرش های مدیریتی موسس نیز داشته باشند. زیرا اخراج هر پرسنل، برابر است با هدر رفت ساعت ها گزینش و مصاحبه و آموزش. از متون تحلیلی روانشناختی شخص موسس، مواردی برداشت شده، د آزمون مصاحبه گنجانده میشود تا حدالامکان هیچگونه کنتاکت و نیاز به تغییر یا اخراج یا قطع همکاری به وجود نیاد. اما چرا حاصل تحلیل روانشناختی را تسری می‌دهید و نمی گویم خود موسس بیاید استخدام کند؟؟! زیرا در اکثرا مواقع دیده شده هم خود موسس شناخت دقیقی از خودش ندارد تا در عمل بتواند گزینه مناسب را انتخاب کند، هم همزبانی ها، زبان بازی ها، ظاهرسازی های افراد، خواهش های افراد فاقد شغل در هنگام مصاحبه جهت استخدام، آشناییت ها و تعارفات خانوادگی و محلی و امثالهم مانع ایجاد کادر اداری/ درمانی مناسب برای موسسه درمانی می‌شود. به همین دلیل رویه علمی تر، با بهره گیری از تحلیل های روانشناختی تیپی‌کال شخصیتی موسس، تاثیر داده میشود در آزمون استخدامی تا ضریب خطا کمتر شود و درشد موفقیت بالاتر رود، هرچند باز امکان خطا، صفر مطلق نیست. این موضوع فوق العاده حاضر اهمیت است زیرا موسسیه درمانی را نیروی های انسانی آن اداره می‌کنند!! موسس هرچقدر وزین و توانمند اما این منشی و پذیرش است که تلفن هر بیمار را پاسخ می‌دهد و ادمین ها هستند که پاسخگو کامنت هستند پس آنان در اولین لایه بایستی آینه تمام‌نمای استراتژی برند باشند که تلفیقی است از نیازسنجی بازار-پرسنال موسس  اصول تبلیغات.

گام یازدهم «ایجاد رسانه و رویه جذب بیمار با محتوای برند »

پس از آنکه این زیر ساخت‌های گرانبهای درمانی اعم از ساختمان مناسب درمانی ، تجهیزات مناسب درمانی و کادر مناسب درمان مهیا شد ضرورت دارد مسیر جهت جذب مداوم بیمار اندیشیده شود و ذهن مخاطبین را برای افتتاحیه آماده سازد. به همین دلیل از پیش از آغاز بکار مرکز رسانه های جذب بیمار ساخته می‌شود تا تضمینی باشد برای سود دهی و این رسانه ها آن طبقه اجتماعی که هدف بیرینس پلان درمانگاه بوده است را جذب نماید نه صرفا بیماران اورژانس و بیماران سرزده. دیزاین هر محتوا، رنگ و لعاب سازمانی، اینکه رنگ روشن چه حسی القا می‌کند، رنگ های درمانی چیست، کاراکتر ویدیو تصاویر محتوا ها شامل دستگاه های مدرن باشد یا بانوان شیک یا آقایان با ظاهری جنتملن یا کودکان زیبا ؟؟! لباس های‌شان سنتی ایرانی باشد یا محلی اقوام یا مدرن اینترنشنال؟ به اصطلاح برند آفیشیال باشد یا فان باشد یا فرندلی یا فامیلی یا کوول یا … هویت اش چه باشد که در تبلیغات منعکس شود؟؟ در تبلیغات همه‌اش از اقساط صحبت شود یا هزینه پایین؟؟ یا تمرکز روی شیک و مدرن و تجهیزات روز دنیا و کیفیت کار عالی؟؟ یا تمرکز روی پزشکان باشد؟؟ فقط سوشال مدیا باشد یا در تلویزیون و سینما نیز؟؟ فقط مجازی باشد یا بیلبورد و ادورتایزینگ پیپر و تراکت؟؟ یا ادورتایزینگ هیومن و کمپین لوکال با حضور افراد دارای فن بیان هم باشد؟؟ فقط رسانه باشد یا بازاریاب و مذاکره کننده بیمار قراردادی داشته باشیم؟؟ آنها باید کجا باشند؟ به چه نحوی بیان کنند؟ چگونه رفتار کنند؟؟ این می‌شود رسانه و رویه جذب بیمار!

گام دوازدهم « تعیین و معرفی مسئول فنی و تیم پزشکی »

تمامی رویداهای درمانگاه باید تحت نظارت یک پزشک باشد که تعهد کامل درمانگاه را در اولین ساعات روز نخست هفته تا پایان ساعت کاری در آخرین روز هفته، قبول کرده باشد. زیرا معاونت درمان و بازرسین آن نهاد، صحت درمان و عملکرد پزشک‌های شیفتی را جز تعهد مسئول فنی می دانند.

از دیگر تعهداد مسئول فنی، رفع هرگونه عارضه ای است که گریبانگیر بیماران شود در هر مرحله از حضور در درمانگاه (بدو ورود- در صف انتظار- قبل از درمان- حین درمان- حین ترک درمانگاه…) به همین دلیل نیاز است یک نفر “مسئول” جهت رفع عارضه ها، حضور داشته باشد، این شخص باید از جامعه پزشکی باشد تا در صورت کوچکترین امهال، معاونت درمان اهرام فشار لازم روی وی را داشته باشد مانند ابطال پروانه طبابت. به این دلایل مسئول فنی برای موسسه درمانی انتخاب می شود که گزینش و جذب مسئول فنی را تیم کلینیک آپ انجام می دهد.

از وظایف مسئول فنی، معرفی تیم پزشکی و سنجش آنان است که تیم کلینیک آپ در انجام این وظیفه به مسئول فنی کمک می‌کند.

جذب پزشک منوط به چهار عامل است.

لود بیمار مناسب: مرتبط با تبلیغات

تعرفه مناسب: تحلیل رقبا و آیین نامه متولی

پرکیس مناسب: مذاکره با موسس و تخصیص سهم از بیمار

رست و هتلینگ: ایجاد فضای استراحت و لو سویت

با مشورت صحیح به موسس، بودجه تبلیغات جذب مشتری، تعرفه بندی نرخ خدمات، درصد حق‌الزحمه پزشک، بودجه امکانات رفاهی، تخت و اتاق استراحت، تعیین شده و بر اساس آن به مذاکره با پزشک ها و بیان مزایای همکاری با این موسسه درمانی اقدام می‌شود.

گام سیزدهم « ایجاد اتوماسیون و نرم افزار نوبت دهی »

اصلی ترین موضوع در موسسه های درمانی نوبت دهی مناسب بیماران و حفظ سوابق، مدارک و نتایج آزمایشات بیماران است که مجموعه آن پرونده بیمار نامیده می‌شود، تا مشخص گردد سوابق بیمار چیست، آخرین درمان صورت گرفته چه بوده است، حساسیت ها و ویژگی های فیزیولوژیک و بیولوژیک بیمار چه بوده است تا در مورد درمان بعدی او تصمیم اتخاذ شود. در صورت بروز هرگونه شکایت و مشکل این پرونده بیماران اسناد مدقن و مهروموم شده است در ارجاع به معاونت درمان که براساس آن نسبت به خطای رخ داده و برخورد با خاطی قضاوت می شود! حالا تصور نمایید بیمار فوت کرده باشد! قضاوت دلیل فوت و تشخیص قصور موسسه درمانی بر اساس همین اسنادی است که خود موسسه درمانی ثبت و ضبط کرده است! این است اهمیت اسناد پزشکی و حفظ سلامت بیمار و حفاظت از موسسه در برابر شکایات عموم نارضایتی ها از نحوه نوبت دهی بیماران شروع می‌شود. نوبت دهی اشتباه باعث تراکم کار پزشک یا فراغت بیش از حد پزشک در شیفت درمانی می شود و موجبات نارضایتی و از دست رفتن پزشک نیز فراهم می آورد و درمانگاه هایی که نه بیمار داشته باشد نه پزشک چه استفاده ای دارد؟ و هیچ‌کاری از دست بالاترین ابزار های تبلیغاتی بر نمی‌آید.

گام چهاردهم « آموزش تکمیلی کادر و هتلنینگ »

کادر درمانی باید به طور کامل توجیه شود که مراجعین و کاستومر(مشتریانی که پول می آورند تا بشود حقوق کارمندان را داد) همان بیماران هستند و آنان نیز از اسم‌شان پیداست “بیمار” یعنی اشخاصی که مستعد استرس و اضطراب و پرخاش اند پس در نوع منیجر کردن و تعامل با آنان لازم است این مورد را در نظر گرفت!

در ثانی مردمان ما معمولاً با پزشک‌ها تعارف ذاتی دارند و با صراحت لهجه تمامی سوال‌های خود را از پزشک نمی‌پرسند اما از کادر درمان این سوالات را به جد پیگیری می‌کنند همچنین  لایه  اولیه سی آر ام مدیریت ارتباط با مشتری، کادر درمانی (منشی و پذیرش) هستند نه پزشکان! پس کادر درمانی باید بتوانند با درایت و صبورانه، مشورت های درمانی و متدهای درمانی را برای بیمار، همراه یا مراجعه کننده شرح دهند .

مقتضیات هر بیزینس را باید عمیقا دید تا موفق شد! مردی که بوتیک دارد می‌داند که بیشتر خریداران لباس، خانم ها هستند پس اگر لباس زنانه آورد، می‌داند باید راحت برخورد کند تا مشتری معذب نشود اما این راحتی را همه‌جا نداشته باشد! میداند کجا حریم ها را رعایت کند تا اطمینان مشتری اش را جلب کند! این هنر موفقیت کسب و کار اوست!

اگر می‌خواهیم موسسه درمانی موفقی داشته باشیم باید بدانیم تکریم ارباب رجوع در فضای درمانی از اهمیت به سزا تری برخوردار است زیرا بیمار می‌خواهد سلامت خویش را، زندگانی خویش یا عزیزان خویش را زیر دستان کادر درمان قرار دهد و بخشی از زندگی و جسم خویش را به آنان می‌سپارد!! جهت جلب اطمینان و آرامش بیمار نیاز است کادر درمان آموزش های هتلینگ و مهمانداری را  ببینند تا بیاموزند چطور جلب اطمینان نمایند تا مراجعین جسم و جان خود را با رضایت زیر تیغ جراحی و ید تصمیم گیری موسسه قرار دهد. قرار نیست اصطلاحاً “سر بیمار شیره مالیده شود” بلکه قرار است او را  با تمام دغدغه ها و نگرانی هایش بیشتر درک کنیم. این موارد، ظرایف کسب و کار های درمان محور و سلامت محور است.

از قبل از ورود به سالن درمان بایستی بیمار توسط پرنسل جهت ایجاد حس آرامش و اطمینان خاطر در بیمار مشایعت گردد. مسئله مهمتر شگرد جلب کاستومر و مشتری مداری ست که شامل مجموعه ای از آداب و رسوم و فرایندهای گردش کار می شوند و در هر درمانگاه موفقی از سایر درمانگا ها متمایز است مانند وجود چهارچوب مکالمات قوانین بیان و برخورد ، ارجاع بیمار به مشاور درمان قبل از ویزیت پزشک (در موارد غیر اورژانس) انتخاب پشتیبان برای مجوعه ای از بیماران ، تماس های پس از درمان و پیگیری حال بیمار و امثال آن‌ها.

اینکه فضای درمانی به بخش خصوصی واگذار شده، هیچ زشت نیست که با بیماران به عنوان کاستومر و مشتری نگاه شود با دید صحیح بیزینسی، همانگونه که مشتری یک هتل و رستوران، تکریم میشود. زیرا همین مقدار آداب هم در درمانگاه دولتی نسبت به بیماران رعایت نمیشود در حالی شرایط یک فرد بیمار خیلی حساس تر از شرایط یک فرد گرسنه یا خسته است که به رستوران و هتل مراجعه میکند. اتفاقا جا دارد ده‌ها برابر تادب یک گارسون مقابل یک مشتری، پرنسل پذیرش مقابل مراجعین موسسه درمانی مودب و مشتری مدار باشند . تیم کلینیک آپ با این دید حرفه‌ای بیزینسی به مسئله نگاه می‌کند بدور از شعار زدگی های تکریم ارباب رجوع و احترام به ایرانیان و لفظ پرستاران فرشتگان الهی هستند. یعنی همان سرفصل های آموزشی رشته دانشگاهی سرمهمانداری و رشته هتلداری.

گام پانزدهم « جشن افتتاحیه با هدف برندسازی »

گام شانزدهم « پشتیبانی سالیانه و تنظیم سودآوری »

پشتیبانی : شامل تثبیت وضع ظرفیت موجود است جهت عدم افت رادمان که در همین راستا دو عملیات صورت می‌گیرد :

  • بررسی مداوم روند ها و سرویس دوره ای
  • شناسایی و پیگیری مشکلات حادث شده تا رفع
  • تولید مداوم محتوا تبلیغاتی و جذب مراجعین

مجموعه اقدامات صورت گرفته جهت تاسیس و راه‌اندازی درمانگاه ممکن است طی ماه‌های بعدی هزینه شود به عنوان مثال اندوخته انبار متریال مصرفی، بیماران جذب شده اولیه، کالا، مواد و موجودی ابتدایی به اتمام برسد. پزشکان بعدِ چندماه تصمیمات دیگری در مورد آینده شغلی خود بگیرند یا قصد تاسیس مطب داشته باشند. رسانه های جذب بیمار و مسیرهای تبلیغاتی کند شود . بخشی از تجهیزات به سرویس و خدمات نیاز پیدا کنند. فرایندهای گردش کار بعد از آموزش های تئوری در عمل دچار انحراف شده باشند. دستیاران و پذیرش و کادر به مرور در کار خود جا افتاده تر شده آن قواعد و قوانین اولیه را دیگر رعایت نکنند. همه این آفت ها موجب کاهش راندمان و ایجاد نقص در سودهی می شوند، اما تیم کلینیک آپ جهت تضمین درآمد موسسه درمانی، یک حق پشتیبانی شامل ۸٪ از درآمد ناخالص ماهیانه را دریافت کرده متقابلاً به‌طور مداوم ناظر این خط تولید خواهد بود تا همیشه ظرفیت اسمی و ظرفیت تولید آن در بالاترین حالت ممکن پایدار بماند زیرا هرچقدر تیم کلینیک آپ، درآمد موسسه درمانی را بالا ببرد، مبلغ عدد آن ۸٪ حق پشتیبانی نمود بیشتری می‌یابد. به عنوان مثال، ۸٪ از ۱۰۰میلیون درآمد می شود ۸ میلیون حق پشتیبانی که عددی محسوب نمی شود، اما ۸٪ از  ۱ میلیارد تومان درآمد می شود ۸۰ میلیون حق پشتیبانی که عدد مناسبی است و تیم پشتیبانی را ترغیب  می‌کند درآمد موسسه درمانی را تا می‌توانند بالاتر و بالاتر ببرند یعنی بازی برد / برد موفقیت!

گام هفدهم « بروز رسانی و توسعه »

توسعه داخلی: هنگام تاسیس، استاندارد های معاونت درمان رعایت شده، یک موسسه درمانی استاندارد قانونی تاسیس می‌شود. اما جهت افزایش درآمد و برندینگ می‌بایست از استاندارد های سطح بالاتری پیروی کرد! توسعه داخلی شامل اضافه کردن لاین های بیشتر و بخش های تخصصی بیشتر(متناسب با ظرفیت ساختمان)است.موسسه های درمانگاهی می‌توانند بخش‌های ثانویه ای داشته باشد، از واحد گفتار درمانی یا کارشناسی مامایی. از درمانگاه عمومی گرفته تا لاین زیبایی و کامپوزیت و لاین جراحی ایمپلنت و دندانپزشکی اطفال، در درمانگاه دندانپزشکی و لاین های مزوتراپی، کربوپوکسی تراپی و متد لاغری در درمانگاه پوست و مو گرفته، تا اضافه کردن مراکز جدید نظیر لابراتوار و داروخانه.

شرح بروزرسانی : جهت موسسات درمانی که مدتی از تاسیس آنان گذشته سپس جهت توسعه تصمیم اتخاذ کرده اند. در چنین شرایطی ابتدا موسسه درمانی موجود از لحاظ (فنی، تجهیزات، دیزاین، فرآیند ها) به‌روز می‌شود، آنگاه توسعه می‌یابد. زیرا واحدهای جدیدالتاسیس با متد  روز ساخته می‌شوند و هارمونی همگنی  با موسسه قدیم‌التاسیس نخواهند داشت. توسعه جهت افزایش سود است پس ابتدا ظرفیت موجود سودآورتر می شود. تفاوت پشتیبانی و به روز رسانی از آن جهت است که عملیات پشتیبانی صرفا به دنبال حفظ و نگهداشت ظرفیت موجود در بهترین حالت ممکنه است اما عملیات بروزرسانی به دنبال تخریب و نوسازی و باز سازی هاست!

از اقدامات تیم کلینیک آپ توسعه های ثانویه پس از تاسیس و راه اندازی یک واحد درمانگاهیست که حتی ممکن است شامل ایجاد مجتمع درمانی شود! مجتمع درمانی به ساختمانی اطلاق می‌شود که هر طبقه آن یک درمانگاه کامل با پروانه بهره‌برداری و مشخصات استاندارد معاونت درمان است اعم از درمانگاه عمومی، درمانگاه دندانپزشکی، و درمانگاه تخصصی پوست ومو که طی متمم قرارداد اولیه، انجام می‌گیرد و موجب تکمیل فرایند گردش بیمار/حفظ بیمار/ نظام ارجاع مشتری‌مدارانه می‌گردد و سود حاصله از درمانگاه را صرف توسعه سرانه فضای درمانی می‌نماید که هم برای مردمان سرزمین‌مان هم برای افزودن درآمد موسس حسن دارد.

جهت شناخت متقاضیان از زیست بوم پروژه‌ای که می‌خواهند در آن قدم بگذارند، شرح گام‌ها را در ادامه ارائه کرده ایم، روی موارد حیاتی، تاکید و تکرار بیشتری صورت گرفته است ، سایر موارد مهم با مثال های ساده توصیف شده است :

انجام تمامی گام های درج شده به صورت کنتراکتی بدون نیاز به فعالیت موسس : دریافت مبلغ حق التاسیس به صورت ۵۰% حین عقد قرارداد و ۵۰% به صورت تقسیط حسن انجام کار پس از تایید پایان هر گام از پروژه

مشاوره تلفنی مداوم از ابتدا شروع فعالیت جهت تاسیس تا آغاز به کار رسمی و افتتاحیه همراه با دو نوبت بازدید حضوری با تخفیفات ۹۰% ویژه و تنها پرداخت مبلغ یک دهم از حق التاسیس در حین عقد قرارداد «مشاوره ی تاسیس »

به خواست سرمایه گذاران و دارندگان کلینیک در هر موقع که نیار به راهنمایی داشته باشد با مبلغ عرفی مشاوره

جهت جذب مداوم بیمار و رفع تمامی نواقص رخداده طی سال، با اخذ درصد از درآمد (بجای دستمزد ثابت) جهت تضمین عملگرایی

محتوای زبانه